054-225-7705
המגדל הלבן 2, רמלה

תחזוקה של מחשבי מק ומחשבים ניידים

תחזוקה של מחשבי מק ומחשבים ניידיםהייתי חייב לשתף אתכם פעם אחת כדי שתראו ותבינו כמה זה חשוב לבצע תחזוקה של מחשבי מק ומחשבים ניידים!

במשך שנים רבות אני עוזר ללקוחות על ידי תיקון המחשבים שלהם. אנחנו חיים בעידן דיגיטלי והיום המחשבים שלנו מכילים המון מידע ממגוון סוגים כמו: וידאו, תמונות, מוזיקה ועוד המון תוכן אישי ועסקי.

החיים לימדו אותנו והרגילו אותנו לקחת את הרכב לטיפול באופן קבוע ומסודר במוסך, לנקות את הבית, לעשות סדר פסח ועוד טקסים ופעולות של תחזוקה שאנחנו עושים באופן קבוע.

המחשב שלנו הוא הכלי הדיגיטלי העיקרי לשימוש יומיומי, ובכל זאת אנחנו שוכחים לטפל בו.

אין לכם מושג כמה מוזנחים אני מקבל מחשבים ניידים ומחשבים נייחים לתיקונים… בגלל עובי הלכלוך על פני המחשבים הניידים, האותיות במקלדת כבר לא נראות, שלא לדבר על פירורי מזון מתחת למקשים ובתוך המחשב, המאוורר עדיין מסתובב, אבל לא מסוגל לקרר שום דבר בגלל עובי האבק החוסם וכו'…

מבלי לטפל ולתחזק את כלי העבודה העיקריים שלנו כגון מחשב, אנו מסתכנים לא רק בהרס המחשב, אלא גם באיבוד נתונים חשובים, תמונות, פרויקטים וכו'…

כל תחזוקה של מחשבי אפל (כגון מקבוק או איימק) נעשית באותו אופן כמו כל מחשב שולחני או מחשב נייד אחר.

טיפול מלא מורכב מ:

  1. ניקוי חומרה
  2. ניקוי תוכנה
  3. אופטימיזציה

ניקוי חומרה

בערך אחת ל-1-3 שנים (תלוי בסביבה) רצוי לנקות את מערכת הקירור עם לחץ אוויר, ולפחות אחת ל-5-6 שנים לעשות ניקיון יסודי בחומרה של כל מחשב, כולל מחשבי מקבוק ואיימק.

אתם לא מבינים כמה זה חשוב למחשב שלכם. הניקוי ימנע מהמחשב להיתקע, לקרוס או לעבוד לאט.

לדוגמה, גוף קירור סתום באבק ימנע מהמאוורר לקרר אותו, והמעבד יתחמם יתר מדי ואז המחשב יאט או יכבה לגמרי, מה שבתורו יכול להוביל לאובדן הנתונים או לנזק במערכת. אבק על לוח אם (ראה בתמונות) יגרום להתפתחות קורוזיה על רכיבים, חיבורים וחיבורי מתכת, מה שיגרום לקצרים, ניתוקים או נזק חמור ללוח אם.

כך נראה לוח האם של המקבוק כאשר לא טופלו בו במשך שנים רבות:

האם אתם רואים את האבק המכסה כמעט כל רכיב בלוח האם? אם הייתם יכולים להסתכל על זה במיקרוסקופ הייתם רואים שהקורוזיה התחילה להתפתח במקומות מסוימים.

במקרה זה, לוחות אם פגומים בקורוזיה מנקים ב-Ultrasonic Cleaner באמצעות אולטרסאונד וחומרי ניקוי מיוחדים עם מים מזוקקים.

וזה אחרי ניקוי אולטראסוני של לוח אם:

לאחר מכן בודקים את הלוח במיקרוסקופ ובמידה ולא נמצאו בעיות, אז מתקינים גוף קירור בחזרה עם משכה תרמית חדשה ואיכותית ומרכיבים את המחשב.

כעת הלוח הזה אמור להחזיק מעמד הרבה יותר זמן והמחשב יפעל הרבה יותר טוב.

ניקוי תוכנה ואופטימיזציה

ניקוי תוכנה חשוב לא פחות מניקוי חומרה. זה פשוט צריך להיעשות בסדר הזה: קודם לנקות או לתקן את החומרה, ורק אחר כך לשים ידיים על מערכת ההפעלה, כי ה"נשמה" לא תהיה בריאה ב"גוף החולה". אולי אתה מנסה להתמודד עם ה"נשמה" כשהבעיה האמתית היא בעצם נמצאת ב"גוף". לכן, קודם כל, אנחנו תמיד מנקים או מתקנים את החומרה, ורק לאחר מכן את התוכנה.

כאן, חובה לבדוק את המערכת לאיתור וירוסים ותוכנות זדוניות, למחוק את כל התוכנות המיותרות ולנטרל תוכנות אתחול "לא הכרחי" אחרות כדי שלא יתחילו לעבוד עם הפעלת המחשב ולא יתפסו משאבים פנויים. כמו כן, יש להסיר עוגיות מיותרות, רישומים, היסטוריית דפדפן ועוד הרבה דברים מיותרים, ובכך לפנות שטח דיסק של גיגה-בייט רבים.

כמה זה עולה לתחזק מחשבים

המחיר לתחזוקה מלאה של מחשב נייד (חומרה + תוכנה) משתנה, תלוי בסוג המחשב, הדגם ומורכבותו.

לכל פיסי, מחשב נייד או מקבוק יש מורכבות משלו ורשימה של כל מה שצריך לעשות, כך שכל מחשב דורש גישה אישית. לדוגמה, מחשבי MacBook מהדגמים החדשים יותר מאוד קשים לפירוק ולתיקון, ולכן המחיר יהיה גבוה יותר.

הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להביא את המחשב לכאן כדי שיהיה ניתן לבדוק אותו ותוכלו לקבל הערכה לתיקון או תחזוקה של המחשב שלכם. (בדיקה היא ללא עלות ובמקום)

סיכום

התחזוקה השוטפת תספק לכם ביצועים, יציבות ועריכת חיים של המחשב שלכם, ותקבלו שקט נפשי לא מעט זמן.

שירות התחזוקה הוא חובה עבור כל מחשב PC או Mac.

אל תחכו עד שאסון יקרה, כמו אובדן נתונים או קריסת המחשב במהלך פרויקט חשוב כלשהו. מצאו קצת זמן וטפלו במחשב שלכם!

אתם מוזמנים ליצור קשר במייל או בטלפון.

דבר נוסף – תמיד בצעו גיבוי של הנתונים שלכם לפני שאתם לוקחים את מחשב שלכם לכל מעבדה או טכנאי!

כתיבת תגובה

לייעוץ חינם מלאו פרטים 👇

Contact Us sidebar

דברו איתי בוואטסאפ
Scan the code